Ren Cykel i Løvens Hule

ren cykel loevernes huleRen Cykel - som bl.a. har cykelværksted i Nordhavn - var i sidste uge med i tv-programmet 'Løvens Hule'. 

De tre iværkstættere bag cykelfirmaet fik stor anerkendelse for deres succes - men det blev ikke til nogen milliardkontrakt.

Ren Cykel var sidste år med i et nyhedsindslag om Covid-19 udfordringerne på TV2 News, og bagefter blev teamet bag Ren Cykel kontaktet af tilrettelægerne bag succesprogrammet Løvens Hule på DR. De ønskede Ren Cykel med i den nye 'Løvens Hule' sæson, som løber over skærmen netop nu. Det tog ikke langt tid for teamet bag Ren Cykel, at takke ja, og deltagelsen var en super god oplevelse, fortæller Christian Koch fra Ren Cykel.

I programmet fortalte stifterne af firmaet - Christian Koch, Nicolai Ladefoged og Nikolaj Riis - at de på 5 år havde fået omkring 20.000 årlige kunder, 18 medarbejdere og en omsætning på 11-12 mio, kroner.

”Jeg startede med at tage rundt i København og kigge ind i alle baggårde og parkeringskældre for at se hvor mange cykler der stod. Var der mange cykler, var der også et grundlag for vores forretning – og så tog jeg kontakt til den enkelte virksomhed eller boligforening og tilbød dem at vi kom ud og vaskede og servicerede cykler for dem, der ønskede det,” fortæller Christian Koch om starten på Ren Cykler.  Saxo Bank var blandt de første der sagde ja, og i dag har Ren Cykel godt 300 virksomheder på kundelisten. 

De har nået deres mål om at levere Danmarks bedste mobile cykelservice, samtidig med at der nu er etableret to fysiske cykelværksteder - i Nordhavn og på Fisketorvet. Næste mål er at få kunderne til at tegne et såkaldt PRO abonnement, så man for en fast månedlig ydelse er sikker på at få service og 'vejhjælp' til sin cykel, så snart man har brug for det.

I 'Løvens Hule' var løverne imponerede over hvor langt de tre iværksættere var nået, og de spurgte interesseret ind til den nye abonnementsordning. Det blev dog ikke til nogen investoraftale, dommerne var usikre på, om det nye PRO koncept kunne tiltrække nok faste abonnenter. 

"Vi var ærllig talt heller ikke super motiverede for at få nye partnere ind. Jo, hvis det helt rigtige tilbud kommer på bordet. Men det var meget lærerigt at være med i programmet, og vi er glade for al omtalen og de rosende ord, vi fik," siger Christian Koch.

NORDHAVN AVIS • C/O BYDELSAVISERNEARNE JACOBSENS ALLE 15,1.DK 2310 ORESTAD
TEL: +45 31153040MAIL: KONTAKT(AT)NORDHAVN-AVIS.DK